Pomimo łatwego dostępu do narzędzi marketingu online wciąż nie brakuje firm, które decydują się zainwestować w reklamę bezpośrednią. Do najpopularniejszych nośników zaliczymy plakaty, bannery, szyldy, billboardy oraz oczywiście ulotki. Szczególnie te ostatnie uchodzą za dość skuteczne narzędzie reklamy, zwłaszcza w relacji do ich niskiej ceny. Warto natomiast wiedzieć, że istnieje świetna alternatywa dla ulotek. Są nią balony lateksowe, w praktyce o wiele lepiej sprawdzające się w bezpośrednich działaniach marketingowych. Co przemawia na ich korzyść? Tego dowiesz się z naszego poradnika.
Rzeczywista skuteczność ulotek reklamowych? Nie ma co liczyć na cuda
Ulotki reklamowe wydają się być idealnym narzędziem do promocji marki przedsiębiorstwa. Do ich najważniejszych zalet zaliczymy:
- bardzo niski koszt jednostkowy (nie przekracza kilku groszy),
- możliwość zamówienia małej partii ulotek, aby przetestować tę formę promocji,
- szeroki wybór opcji rozdawania ulotek (na ulicy, w siedzibie firmy, wrzucanie do skrzynek pocztowych etc.),
- wartość informacyjna,
- ulotka może być jednocześnie kuponem rabatowym, co powinno przełożyć się na zwiększenie obrotów przedsiębiorstwa.
Wątpliwości – i słusznie – budzi natomiast realna skuteczność ulotek reklamowych. Szacuje się, że współczynnik konwersji dla tego nośnika reklamy wynosi około 1 proc. Oznacza to, że na każde 100 osób, które otrzyma taką ulotkę, tylko 1 skorzysta z promowanej oferty. Dla porównania: konwersja reklamy w wyszukiwarce Google (linki sponsorowane) waha się od 3 do 7 proc.
Dlaczego ulotki reklamowe słabo konwertują?
Przyczyn niskiej skuteczności ulotek jest co najmniej kilka. Te najważniejsze wymieniamy poniżej:
- nie robią już na nas wrażenia (większość z nas beznamiętnie mija osoby rozdające ulotki na ulicach),
- potrafią nieźle drażnić, gdy znajdujemy je np. za wycieraczką samochodu,
- są pstrokate i przeładowane informacjami, przez co trudno jest w ciągu chwili zrozumieć, czego dotyczy oferta,
- do niczego więcej się nie przydają, dlatego mało kto zatrzymuje taką ulotkę na dłużej,
- nie są atrakcyjne dla przeciętnego konsumenta, a tym bardziej dla dziecka, stąd nie widzimy powodu, dla którego warto je w ogóle przyjmować czy zabierać ze sobą np. ze sklepu.
Niezadowalająca skuteczność ulotek reklamowych jest sporym problemem dla firm, które dysponują mocno ograniczonym budżetem na działania promocyjne, ale wciąż chcą zaplanować kampanię marketingu bezpośredniego. Dlatego przedsiębiorcy szukają alternatyw, najczęściej decydując się na zastąpienie klasycznych ulotek gadżetami reklamowymi – w tym właśnie balonami lateksowymi. I jest to bardzo dobry kierunek.
Balony lateksowe dystansują ulotki pod kilkoma względami
Ulotki i balony lateksowe możemy zaliczyć do tej samej kategorii narzędzi reklamy – są to niedrogie nośniki umożliwiające nawiązanie bezpośredniego kontaktu z konsumentem. Po otrzymaniu ulotki/balonu zyskuje on świadomość istnienia marki, co może się przełożyć na jego przyszłe decyzje zakupowe. Przewaga balonów polega na tym, że znacznie lepiej konwertują.
Przede wszystkim są one atrakcyjniejsze dla konsumentów. Gdybyśmy zrobili prosty test i na tej samej ulicy rozdawali ulotki oraz balony lateksowe, to te drugie z całą pewnością cieszyły się większą popularnością wśród przechodniów. O wiele łatwiej jest nam odmówić przyjęcia ulotki niż balonika. Dlaczego tak jest?
Ponieważ balony lateksowe budzą naszą sympatię i nie kojarzą się bezpośrednio z reklamą jakiejś firmy. Baloniki przyjmujemy z uśmiechem na ustach, jeszcze dziękując za taki prezent. Z kolei ulotki są odbierane, jako coś nachalnego, kompletnie niepotrzebnego, a wręcz kłopotliwego.
Bardzo ważną zaletą balonów lateksowych, szczególnie widoczną na tle ulotek, jest ich atrakcyjność w oczach dzieci. Nawet jeśli taki balonik zostanie wręczony osobie dorosłej, to jest niemal pewne, że przekaże go ona jakiemuś dziecku – swojemu, swoich znajomych itd. Tym samym, pisząc obrazowo, przedłuża się życie balonika oraz umieszczonej na nim treści reklamowej. Zwiększa to zasięg promocji, automatycznie poprawiając także konwersję (rośnie szansa na to, że informacje umieszczone na baloniku dotrą do osób znajdujących się w grupie docelowej marki).
Jednocześnie trzeba podkreślić, że balony lateksowe nie są wcale o wiele droższym narzędziem reklamy w porównaniu z ulotkami, dlatego na wykorzystanie ich w kampanii marketingowej mogą sobie pozwolić praktycznie wszystkie firmy, które stawiają na bezpośredni kontakt z klientem.
Zamów balony lateksowe w Grupie Luxpol
Balony lateksowe są bardzo skutecznym narzędziem reklamy, o czym powinieneś się przekonać przy najbliższej okazji – na przykład organizując prostą akcję promocyjną na ulicach Twojego miasta, w galerii handlowej czy rozdając baloniki w siedzibie firmy.
W Grupie Luxpol zamówisz balony lateksowe w 5 wariantach wymiarowych (od 25 do 90 cm) i w wielu wersjach kolorystycznych, oczywiście ze wskazanym przez Ciebie nadrukiem. Średni czas realizacji zamówienia to tylko od 5 do 8 dni roboczych!