Na naszym blogu pojawił się już obszerny artykuł, w który wyjaśniliśmy, czym właściwie jest druk UV i jakie są jego najważniejsze zalety. Czas przyjrzeć się tej technologii nieco bliżej, tym razem od strony praktycznej. W kolejnym poradniku Grupy Luxpol opisujemy typowe sytuacje, w których planując zamówienie materiałów reklamowych warto zdecydować się właśnie na druk UV. Jeśli więc powoli przygotowujesz się do zlecenia produkcji np. zewnętrznych nośników reklamy i chcesz mieć pewność, że będą one skutecznie promować Twoją markę przez wiele tygodni czy nawet miesięcy, to koniecznie przeczytaj ten artykuł.
Gdy potrzebujesz reklamy na materiałach transparentnych
Jedną z kluczowych zalet druku UV jest możliwość drukowania bezpośrednio na materiałach płaskich oraz transparentnych. Dobrymi przykładami będą tutaj:
- szkło,
- płyty laminowane,
- płyty warstwowe typu DiBond, TuBond itp.
Jeśli zatem koncepcja reklamy zakłada, że jej nośnikiem ma być np. tafla szkła, witryna sklepowa czy zabudowa stoiska targowego wykonana z płyt laminowanych, to warto postawić właśnie na druk UV, ponieważ jest to zdecydowanie najlepsza technologia do realizacji tego typu projektów.
Gdy zależy Ci na bezkompromisowej jakości
Ponieważ technologia druku UV bardzo przypomina zasadę pracy drukarki atramentowej, to domyślasz się, że wykorzystujemy ją zawsze wtedy, gdy celem jest uzyskanie efektu tożsamego z wydrukami fotograficznymi. Pisząc prościej: druk UV gwarantuje najlepsze odwzorowanie kolorów i szczegółów projektu. Dlatego jest to idealny wybór w sytuacji, kiedy reklama ma wywoływać zachwyt na twarzach oglądających ją klientów oraz świetnie oddawać całą identyfikację wizualną marki – bez żadnych przekłamań kolorystycznych.
Pod tym względem druk UV dystansuje najpopularniejszą metodę, czyli druk solwentowy. Gdy zgłaszają się do nas klienci, którzy od razu deklarują chęć zamówienia materiałów reklamowych prezentujących najwyższą jakość nadruku, to proponujemy im właśnie technologię UV.
Gdy potrzebujesz bardzo trwałych nośników reklamy
Druk UV idealnie sprawdza się do produkcji reklamy outdoorowej, w tym na przykład szyldów reklamowych, bannerów, plakatów czy oklein samochodowych. Ujawnia się tutaj jedna z najważniejszych zalet tego druku, czyli odporność na promieniowanie UV oraz inne niesprzyjające czynniki atmosferyczne.
Przykładowo: jeśli chcesz zlecić produkcję szyldu z pleksi, to od razu poproś o wykorzystanie druku UV. Taki szyld będzie służyć przez długi czas i co ważne – w dobrej kondycji. Nie ryzykujesz tutaj, że po kilku miesiącach reklama będzie nieczytelna, mało atrakcyjna i tym samym szkodząca wizerunkowi Twojego biznesu.
Wszelkie zewnętrzne nośniki reklamy, które mają być wykorzystywane przez długi czas, a także będą narażone na bezpośrednie działanie promieniowania słonecznego, deszczu czy sporych wahań temperatury, powinny być wykonane właśnie z użyciem metody druku UV.
Rada
Druk UV, podobnie jak solwentowy, nie jest natomiast zbyt odporny na uszkodzenia mechaniczne oraz ścieranie, o czym warto pamiętać planując miejsce ekspozycji reklamy.
Gdy chcesz złożyć małe zamówienie
Wielu drobniejszych przedsiębiorców dość nieśmiało podchodzi do pomysłu zamówienia outdoorowych nośników reklamy, ponieważ słyszeli, że drukarnie realizują tylko duże nakłady. Po części jest to prawda, ale wyłącznie wtedy, gdy mówimy o druku solwentowym. Zupełnie inaczej wygląda to w przypadku druku UV.
Ogromnym plusem tej metody jest fakt, iż można przygotować wydruk już od 1 sztuki. Oczywiście mało kto się na to decyduje, natomiast jeśli nie potrzebujesz na przykład kilku tysięcy ulotek, a jedynie kilkanaście plakatów czy banerów prezentujących bardzo wysoką jakość wykonania, to druk UV będzie tutaj odpowiednim wyborem.
Gdy zależy Ci na krótkim czasie realizacji
Obawiasz się, że za późno składasz zamówienie na nośniki reklamy i drukarnia nie zdąży ich przygotować przed zaplanowanym terminem startu kampanii? Tutaj ujawni się kolejna ważna zaleta druku UV, czyli brak konieczności stosowania dodatkowej obróbki.
Oznacza to, że zadrukowany materiał jest od razu gotowy do użytku. Nie ma tutaj potrzeby nanoszenia żadnych dodatkowych zabezpieczeń czy czekania, aż nośnik całkowicie wyschnie. Stąd druk UV jest rekomendowany w sytuacji, gdy zależy Ci na czasie i musisz otrzymać nośniki reklamy w możliwie najkrótszym terminie.
Gdy cena nie jest najważniejszym kryterium wyboru
Nie ma co ukrywać, że druk UV należy do tych droższych metod oferowanych przez drukarnie wielkoformatowe. Pamiętajmy natomiast, że płacisz tutaj za bardzo wysoką jakość nadruku, świetne odwzorowanie kolorów oraz fotograficzną precyzję. Jeśli te kryteria mają dla Ciebie największe znaczenie, a w dodatku planujesz złożyć nieduże zamówienie, to trudno polecić coś lepszego niż właśnie druk UV.
Już teraz skontaktuj się z nami i przedstaw szczegóły zamówienia, a doradcy Grupy Luxpol przygotują dla Ciebie indywidualną, niezobowiązującą ofertę na druk UV.