Istnieje mnóstwo narzędzi reklamy, z których chętnie korzystają polskie przedsiębiorstwa. Wciąż stosunkowo małą popularnością cieszą się natomiast nośniki wielkoformatowe, do których zaliczymy także balony reklamowe. Tymczasem jest to doskonały sposób na promocję marki firmy. Dowiedz się, dlaczego warto zacząć wykorzystywać balony reklamowe w działaniach marketingowych.
Co hamuje przedsiębiorców przed zainwestowaniem w duże balony reklamowe?
Zdecydowanie najczęściej firmy wskazują na obawy związane z kosztem produkcji takiego narzędzia reklamy. Panuje dość powszechne przekonanie, że wielkoformatowe balony reklamowe są bardzo drogie i na ich zakup może sobie pozwolić wyłącznie świetnie prosperujące przedsiębiorstwo. To zbyt daleko idące uogólnienie. W rzeczywistości taki nośnik reklamy jest dostępny nie tylko dla wielkich przedsiębiorstw, ale też dla tych mniejszych, w tym rodzinnych.
Sporo wątpliwości wśród przedsiębiorców budzi również model wykorzystania dużych balonów reklamowych w działaniach marketingowych. Właściciele firm wychodzą z założenia, że takie nośniki sprawdzają się wyłącznie podczas imprez masowych, tymczasem ich zastosowanie jest znacznie szersze. Tak naprawdę wszystko jest kwestią tego, jakie potrzeby ma firma. Wielkoformatowe balony reklamowe mogą służyć m.in. do:
- oznakowania siedziby firmy,
- promocji marki podczas imprez plenerowych i pod dachem,
- stałego promowania marki przedsiębiorstwa w uczęszczanych miejscach (jako alternatywa dla np. banerów czy billboardów),
- reklamowania wydarzenia, które ma się odbyć w danym miejscu (targi, wystawa, konferencja),
- oznakowania miejsca organizacji wydarzenia z myślą o podniesieniu jego prestiżu oraz ułatwieniu zaproszonym gościom zlokalizowania tego punktu.
Jak widzisz zastosowanie balonów pneumatycznych (czyli wielkoformatowych) jest na tyle szerokie, że z całą pewnością znajdziesz odpowiednią funkcję dla tego nośnika reklamy.
Pojawiają się również głosy, że balony reklamowe – szczególnie pneumatyczne – są mało funkcjonalne, a wręcz kłopotliwe w użytkowaniu. Brak doświadczenia sprawia, że przedsiębiorcy z góry zakładają, iż taki nośnik reklamy na pewno wymaga długiego rozkładania i składania, jest bardzo ciężki i problematyczny w transporcie. Nic bardziej mylnego.
Rozłożenie balonu w docelowym miejscu zajmuje kilka chwil (balony Luxpol są od razu wyposażone w kompresor – potrzeba tylko dostępu do gniazdka elektrycznego 230V), bez problemu mieści się w bagażniku samochodu. Spokojnie można go więc regularnie przewozić z miejsca na miejsce, wszędzie tam, gdzie chcemy sobie zagwarantować doskonałą widoczność marki przedsiębiorstwa.
Jakie są najważniejsze zalety dużych balonów reklamowych?
Kluczową korzyścią wynikającą z tej formy reklamy jest oczywiście jej zasięg. Wielkoformatowe balony reklamowe są na tyle dobrze widoczne i tak rzucają się w oczy, że nie ma możliwości, aby osoby przechodzące w ich pobliżu nie dostrzegły oferty i tym samym nie miały kontaktu z marką przedsiębiorstwa. To zawsze zwiększa świadomość istnienia firmy, co w tak konkurencyjnych dla biznesu czasach jest na wagę złota.
Kolejną zaletą dużych balonów reklamowych jest możliwość umieszczenia na nich bardzo rozbudowanego projektu graficznego, który będzie z jednej strony atrakcyjny dla odbiorców, a z drugiej będzie mieć odpowiednią wartość marketingowo-informacyjną. To zasługa tego, że mamy tutaj do dyspozycji bardzo dużą powierzchnię zadruku (100% powierzchni balonu).
Pozwala to zareklamować markę przedsiębiorstwa w sposób bardzo efektowny, ale także efektywny. Duży balon reklamowy umieszczony np. w ścisłym centrum miasta zawsze profesjonalizuje wizerunek firmy, ponieważ – jak wspomnieliśmy wcześniej – kojarzy się z bardzo kosztowną formą promocji, co oczywiście nie musi być prawdą.
Czy wiesz, że…
w Grupie Luxpol zamówisz wielkoformatowy balon reklamowy w czterech wariantach kształtów? Wybierz balon żarówkę, balon z talią, balon bez talii lub balon kulę, aby jeszcze bardziej wyróżnić Twoją markę na tle konkurencji.
Wspomnijmy także o tym, że balony pneumatyczne umożliwiają reklamowanie oferty przedsiębiorstwa przez całą dobę – nasze balony wyposażamy w oświetlenie LED, które zapewnia dobrą widoczność reklamy po zmroku, nie generując przy tym wysokich kosztów eksploatacji nośnika.
Jedna porządna reklama może przynieść dużo lepsze efekty
Paradoksem jest to, że firmy, które z góry zakładają, że nie mogą sobie pozwolić na zainwestowanie w balony reklamowe, wydają mnóstwo pieniędzy na zupełnie inne nośniki reklamy – chociażby ulotki, plakaty, bannery. I choć jednostkowy koszt zakupu takiego nośnika jest znacznie mniejszy, to po podsumowaniu kosztów może się okazać, że minimalizm wcale nie przyniósł ani oszczędności, ani – co najważniejsze – spodziewanych efektów marketingowych.
Jeśli chcesz się dowiedzieć, ile tak naprawdę kosztują balony reklamowe, to po prostu skontaktuj się z nami, a my przygotujemy dla Ciebie indywidualną, bardzo korzystną ofertę.