22 lipca, 2021

Balony lateksowe – dlaczego wciąż są tak popularne?

W branży gadżetów i nośników reklamowych co i rusz pojawiają się nowe, jeszcze ciekawsze i bardziej kreatywne rozwiązania. Niektóre z nich dość szybko przemijają, ponieważ nie cieszą się dużą popularnością zarówno wśród przedsiębiorców, jak i ich klientów. Bez trudu można natomiast wskazać tzw. evergreeny, czyli gadżety wykorzystywane do promocji marek od wielu lat i wciąż chętnie zamawiane przez firmy. Mamy tutaj na myśli długopisy, ołówki oraz balony lateksowe. Te ostatnie rzeczywiście są fenomenem, ponieważ pomimo stosunkowej prostoty nie wychodzą z mody i rewelacyjnie sprawdzają się w kampaniach marketingowych. Co o tym decyduje? W czym tkwi tajemnica popularności balonów lateksowych? Najważniejsze kwestie omawiamy w naszym poradniku.

Budzą sympatię

Nie znamy osoby, która nie uśmiechnęłaby się otrzymując balonik reklamowy od hostessy, pracownika firmy czy sprzedawcy. Są to gadżety budzące powszechną sympatię i bardzo pozytywne skojarzenia. Nie ważne, czy Twoi klienci są ludźmi majętnymi czy nie, jakie mają doświadczenia, co robią w życiu i jakie upominki do tej pory otrzymywali od przedstawicieli innych firm – wręczając im balony lateksowe na pewno pozwolisz im ciepło myśleć o Twojej marce biznesowej.

Baloniki reklamowe są świetnym dowodem na to, że czasami wcale nie trzeba inwestować w bardzo kosztowne działania marketingowe i nośniki klasy premium, aby wzbudzić zainteresowanie swoją ofertą oraz pozyskać klientów – zwłaszcza spośród osób, które wcześniej w ogóle nie kojarzyły danego przedsiębiorstwa. W reklamie wciąż sprawdzają się proste rozwiązania, do których zaliczymy właśnie rozdawanie baloników.

Balony lateksowe to gadżety, na które stać każdą firmę

Cena balonów reklamowych nie powinna być oczywiście jedynym kryterium ich wyboru i głównym powodem, dla którego wykorzystasz je w kampanii marketingowej swojej firmy. Z drugiej jednak strony jest to ważny atut tych nośników reklamy. Mnóstwo przedsiębiorstw, zwłaszcza dopiero startujących z biznesem, nie może sobie pozwolić na ponoszenie wysokich wydatków na marketing. Szukają więc tańszych, a jednocześnie skutecznych metod promocji. W ten schemat idealnie wpisują się właśnie balony lateksowe.

Zaliczamy je do kategorii najtańszych nośników reklamy. Ma to tę zaletę, że przedsiębiorca ponosi stosunkowo niewysoki koszt, który nie jest dużym obciążeniem dla budżetu jego przedsiębiorstwa. Może więc zorganizować akcję promocyjną nawet w trudniejszym finansowo momencie działalności, dając się zauważyć klientom i pozyskując nowe zamówienia, które poprawią sytuację firmy.

Niska cena balonów lateksowych sprawia również, że każda firma może sobie pozwolić na zamówienie dużej partii gadżetów. Im więcej ich rozdajemy, tym większa szansa na to, że część baloników trafi w ręce osób znajdujących się w grupie docelowej przedsiębiorstwa i ostatecznie zostanie jego klientami.

Mnogość opcji wykorzystania gadżetów w kampanii

Balony lateksowe w porównaniu z wieloma innymi gadżetami reklamowymi mają tę zaletę, że można je wykorzystać na dziesiątki różnych sposobów, by wypromować markę przedsiębiorstwa. Kilka prostych pomysłów wymieniamy poniżej:

  • rozdawanie klientom w siedzibie firmy – na przykład w salonie kosmetycznym, salonie fryzjerskim, sklepie stacjonarnym etc.,
  • dodawanie jako gratis do zakupu,
  • rozdawanie przechodniom przed siedzibą firmy, aby zwiększyć świadomość jej funkcjonowania w tym miejscu,
  • rozdawanie klientom galerii handlowej w ramach akcji marketingu bezpośredniego,
  • wręczanie uczestnikom festynów i innych imprez plenerowych,
  • rozdawanie dzieciom pracowników podczas eventów firmowych,
  • oznaczanie nimi siedziby przedsiębiorstwa, zwłaszcza w dniu wielkiego otwarcia,
  • zdobienie miejsc, w których odbywa się ważny event biznesowy organizowany przez firmę.

To tylko wybrane pomysły, które już udowadniają, że balony lateksowe mają niezwykle szerokie zastosowanie w działaniach marketingowych firm.

Trafiają w czuły punkt większości klientów

Tym czułym punktem są oczywiście dzieci. Jeśli nie możesz przekonać klienta, aby zaznajomił się z Twoją ofertą, to zyskaj sympatię jego pociechy. To naprawdę nic trudnego. Spójrz: załóżmy, że organizujesz akcję marketingu bezpośredniego w centrum handlowym. Większość klientów minie hostessy rozdające ulotki bez słowa. Zupełnie inaczej będzie, jeśli dołączysz do ulotek balony lateksowe.

Hostessy mogą skupić się na „wyłapywaniu” klientów spacerujących z dziećmi. Nie ma na świecie malucha, który nie chciałby dostać balonika. Radość dziecka spowoduje, że rodzic dużo chętniej przyjmie ulotkę, zapozna się z jej treścią, a przy tym dobrze zapamięta markę promowanego przedsiębiorstwa.

Zamów balony lateksowe w Grupie Luxpol

Jesteśmy czołowym producentem balonów reklamowych – zarówno lateksowych, jak i foliowych oraz wielkoformatowych. W naszej ofercie znajdziesz balony w najróżniejszych wariantach kształtów, rozmiarów i kolorów. Zapewniamy również trwały, precyzyjny nadruk. Już teraz skontaktuj się z nami, a nasi doradcy przygotują dla Ciebie indywidualną, niezobowiązującą ofertę.