24 maja, 2021

Balony reklamowe – poznaj ich rodzaje i przeznaczenie

W branży marketingowej regularnie zmieniają się trendy, dochodzą zupełnie nowe narzędzia i nośniki reklamy, ale pewne rzeczy okazują się być nadzwyczaj trwałe. Przykładem mogą być balony reklamowe, które od lat cieszą się niesłabnącą popularnością zarówno wśród przedsiębiorców, jak i ich klientów. Zalety balonów są trudne do przeceniania – to m.in. doskonały stosunek ceny do skuteczności, atrakcyjny wygląd, uniwersalność zastosowania oraz dostępność dla każdej firmy, niezależnie od budżetu, jakim dysponuje na marketing. W dodatku istnieje kilka rodzajów balonów reklamowych, co również ułatwia ich dopasowanie do konkretnej kampanii. Wymieniamy je i opisujemy w naszym poradniku.

Balony foliowe z nadrukiem

Ta grupa produktów charakteryzuje się tym, że balony występują w różnych wariantach kształtów, wzorów i kolorów. Dzięki temu można z powodzeniem dostosować wygląd nośników reklamy do wizerunku konkretnej marki i oferowanych przez nią produktów. Takie balony idealnie sprawdzają się podczas różnego rodzaju imprez, jak koncerty, festyny, wydarzenia plenerowe czy eventy promocyjne. Balony foliowe wyróżniają się również podwyższoną odpornością na przebicie oraz prezentują się bardzo efektownie, co dodaje promowanej marce prestiżu.

Dla kogo?

  • Dla firm mocno dbających o swój wizerunek.
  • Dla przedsiębiorców planujących kampanię marketingową w ramach jakiegoś wydarzenia masowego.
  • Dla firm organizujących event dla klientów i pracowników, szczególnie z udziałem dzieci.
  • Dla firm, które szukają atrakcyjnego gadżetu mogącego pełnić funkcję gratisu do zakupu czy zamówienia.

Idealne na:

  • Imprezy plenerowe.
  • Eventy promocyjne.
  • Akcje marketingowe z udziałem dzieci.

Balony lateksowe z nadrukiem

To bardzo dobra alternatywa dla balonów foliowych, która cieszy się największą popularnością wśród przedsiębiorców. Wszyscy dobrze znamy balony lateksowe z nadrukiem, które są masowo wykorzystywane przez marki podczas różnych akcji promocyjnych. Ich zaletą jest niska cena, co pozwala masowo rozdawać je np. przechodniom czy klientom odwiedzającym siedzibę firmy.

Balony są dużo skuteczniejszym nośnikiem reklamy niż np. ulotki – przede wszystkim nikt nie wyrzuca ich do pierwszego-lepszego śmietnika, co wydłuża kontakt obdarowanej osoby z marką. Dlatego warto wykorzystywać je w ramach każdej kampanii marketingu bezpośredniego.

Balony lateksowe możesz zamówić w wariancie z nadrukiem sitodruk (osiem wersji kolorystycznych) lub z nadrukiem full colour CMYK (znacznie więcej opcji użycia barw).

Dla kogo?

  • Dla przedsiębiorców planujących kampanię marketingu bezpośredniego.
  • Dla firm dysponujących mocno ograniczonym budżetem na promocję.
  • Dla marek planujących zorganizowanie jakiejś akcji specjalnej np. na ulicach miasta czy podczas imprezy plenerowej.
  • Dla firm szukających niedrogiego gadżetu reklamowego dla klientów.

Idealne na:

  • Imprezy plenerowe.
  • Akcje specjalne.
  • Dni wyprzedaży.
  • Otwarcie nowej siedziby.
  • Eventy skierowane do dzieci.

Balony okolicznościowe

Są to balony, jak sama nazwa wskazuje, przeznaczone do rozdawania podczas różnego rodzaju imprez okolicznościowych. Znakomicie sprawdzą się wtedy, gdy marka w ramach kampanii promocyjnej chce nawiązać do jakiegoś święta – na przykład Dnia Dziecka, Dnia Kobiet, Dnia Matki, Walentynek itd. Takie balony są produkowane z lateksu lub folii i dostępne w bardzo szerokiej gamie kolorystycznej, jak i w różnych kształtach.

Dla kogo?

  • Dla firm planujących kampanię osadzoną w kontekście jakiegoś święta.
  • Dla przedsiębiorców, którzy potrzebują elementów wizerunkowych w związku z np. organizacją imprezy jubileuszowej.

Idealne na:

  • Imprezy okolicznościowe.
  • Akcje promocyjne inspirowane powszechnie znanymi świętami.

Balony pneumatyczne

Przechodzimy do „nieco” większego kalibru. Balony pneumatyczne po rozłożeniu i napompowaniu osiągają nawet 12 metrów wysokości. Jest to więc nośnik reklamy wielkiego formatu. Takie balony stosuje się głównie podczas imprez plenerowych czy pod dachem, gdy celem jest zagwarantowanie sobie doskonałej widoczności marki.

Balon przyciąga uwagę, dzięki czemu umieszczone na nim informacje zapadają potencjalnym klientom w pamięci. Jest to również nośnik reklamy podnoszący prestiż przedsiębiorstwa.

Dla kogo?

  • Dla przedsiębiorców celujących w bardzo efektowne nośniki reklamy.
  • Dla firm potrzebujących reklamy wielkoformatowej.
  • Dla marek, które angażują się w sponsoring i są obecne podczas różnych wydarzeń.

Idealne na:

  • Duże imprezy plenerowe i pod dachem.
  • Akcje sponsoringowe.
  • Efektowne oznakowanie siedziby firmy.
  • Kampanie marketingowe, które zakładają obecność marki w różnych miejscach w krótkich odstępach czasu (np. seria koncertów).

Jak widzisz różne rodzaje balonów sprawdzają się w nieco innych zastosowaniach marketingowych. To pozwala wykorzystywać je w praktycznie dowolny sposób, adekwatny do Twoich możliwości finansowych oraz celu, jaki zamierzasz osiągnąć.

Chcesz zamówić balony reklamowe dla Twojej firmy? Grupa Luxpol dostarczy Ci produkty najwyższej jakości i w najlepszej cenie. Skontaktuj się z nami, a my przygotujemy dla Ciebie indywidualną ofertę.