fbpx

Materiały POS – zakupy pod wpływem impulsu

Choć określenie „materiały POS” brzmi nieco niezrozumiale, wbrew pozorom nie ma w nim niczego skomplikowanego. Termin ten oznacza bowiem wszelkie ekspozytory reklamowe, które mogą wspomóc Twoją sprzedaż.  Nie ulega wątpliwości, że dobrze wykonane materiały POS mogą przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta, a to, oczywiście, z dużym prawdopodobieństwem przełoży się na zysk Twojej firmy. Dlaczego zatem wykonanie odgrywa tak ważną rolę? Przede wszystkim dlatego, że świadczy ono o dbałości przedsiębiorstwa. Dodatkowo tego typu dodatki w doskonały sposób podkreślają zalety sprzedawanego przez Ciebie produktu lub usługi. Jeśli jesteś zainteresowany tematem materiałów POS, serdecznie zapraszamy do lektury.

Podział materiałów POS ze względu na twardość

Znasz już teorię dotyczącą promowania swoich usług przy pomocy ekspozytorów reklamowych. Co jednak oznacza to w praktyce? To dobry moment, by przedstawić Ci podział materiałów POS na miękkie i twarde:

Zalety materiałów POS

Nie ulega wątpliwości, że materiały POS dają firmom niepowtarzalną możliwość wyróżnienia się na tle innych marek. Przy produkcji określonego ekspozytora ogranicza Cię bowiem wyłącznie wyobraźnia. Jako że paleta materiałów POS jest ogromna, możesz wybrać taką formę reklamy, która zmaksymalizuje Twoją sprzedaż. Uważasz, że dotrzesz do swoich klientów za pomocą miękkiej reklamy POS? Wykorzystaj plakaty. A może jesteś przekonany, że konsumenci pozytywniej zareagują na twarde ekspozytory? Wypróbuj bramy kartonowe (https://grupaluxpol.pl/standy-reklamowe-pos/bramy-kartonowe/) lub display książkowy (https://grupaluxpol.pl/standy-reklamowe-pos/displaye-ksiazkowe/). Jak widzisz Twoje możliwości są nieograniczone!

Wady materiałów POS

Dobrze wiemy, że nie istnieje rozwiązanie idealne i nie ma sensu udawać, że jest inaczej. Materiały POS, jak każda inna forma reklamy, mają swoje wady. Najczęściej nie dotyczą one jednak samego produktu, zaś nieudolnego wykorzystania go poprzez firmę. Na co zatem powinieneś zwrócić szczególną uwagę? Przede wszystkim na to, żeby postawić na umiar. Usilne „upychanie” ekspozytorów reklamowych wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, z całą pewnością nie poskutkuje pozytywnym odbiorem Twojej promocji przez konsumenta. Wręcz przeciwnie – prawdopodobnie padniesz ofiarą efektu bumerangu, a więc osiągniesz efekt odwrotny od zamierzonego.

Starożytna metoda reklamowania produktów

Choć wydawać by się mogło, że materiały POS są stosunkowo nową formą reklamy, prawda jest zupełnie inna. Okazuje się bowiem, że pierwsze wzmianki dotyczące ekspozytorów mających nakłonić klienta do kupna określonego produktu pochodzą z… Czasów starożytnych! To właśnie nasi przodkowie jako pierwsi wpadli na pomysł umieszczania haseł reklamowych na ścianach. Wzmianki te przybierały formę zdań, które miały za zadanie przyciągnąć do handlarza potencjalnego kupca. Często jednak nie było to wystarczające. W związku z tym starożytni wpadli na pomysł podrasowania swojej reklamy przy pomocy prostych grafik symbolizujących ich produkt lub usługę. Świetnym przykładem mogą tu być szyldy karczm i gospód.

Promocja produktów luksusowych

Warto zaznaczyć, że jeszcze kilkadziesiąt lat temu za produkty niezbędne do życia uznawano w zasadzie wyłącznie jedzenie, meble, odzież i naczynia kuchenne – a więc wszystko to, co dziś jest dla nas absolutnym minimum. W związku z tym, gdy handlarz dysponował produktami „z wyższej półki” musiał zadbać o to, by trafić do odpowiednich klientów i zachęcić ich do zakupów. Choć obecnie reklama kojarzy nam się z czymś współczesnym i stosunkowo nowym, twórcy pierwszych materiałów POS prawdopodobnie nie byli nawet świadomi, że stosowali pewną formę marketingu.

Dynamiczny rozwój reklamy

Czasy starożytne jednak minęły, a setki lat później na świecie rozpoczęła się rewolucja przemysłowa. Skutkowało to ogromną liczbą produktów, a co za tym idzie – gigantyczną konkurencją. Wtedy to rozpoczęła się walka o przekonanie ludności do zakupu określonego towaru. W związku z tym na ulicach pojawiały się rozmaite standy i banery zachwalające produkt konkretnego przedsiębiorstwa. Uznaje się, że to właśnie wtedy rozwój reklamy wszedł na zupełnie nowy poziom.

Impuls to Twój przyjaciel

Czasy nieco się zmieniły – obecnie niemal 2/3 klientów robi zakupy pod wpływem impulsu. Oznacza to, że ostateczna decyzja zakupowa jest przez nich podejmowana bezpośrednio w miejscu sprzedaży produktu. Materiały POS mogą pomóc im określić, czy Twój towar jest dokładnie tym, czego potrzebują. Statystyka ta jednoznacznie wskazuje również na skuteczność ekspozytorów reklamowych. Tego typu forma reklamy sprawia bowiem, że klient podejmuje najważniejszą dla Ciebie decyzję – kupuje Twój produkt.

No Comments

Post A Comment