1 czerwca, 2022

Dlaczego warto postawić na druk wielkoformatowy?

Wiele przedsiębiorstw prowadzi swoje biznesy w sieci. Sprzedając swoje produkty bądź usługi internetowo wykorzystują marketing internetowy. Wiele przedsiębiorstw całkowicie rezygnuje z tradycyjnej, reklamy zewnętrznej – niestety jest to błędna decyzja, gdyż odpowiednio poprowadzona pozwala osiągnąć znakomite korzyści. Podstawą reklamy zewnętrznej jest druk wielkoformatowy – dlaczego warto go wybrać? Wyjaśniamy niżej.

Wyjątkowa trwałość i niski koszt wykonania

Głównymi zaletami druku wielkoformatowego są niezwykła trwałość oraz niskie koszty inwestycji. Sprawiają one, że z oferty mogą skorzystać zarówno właściciele dużych firm, jak i mniejszych przedsiębiorstw. Sam niski koszt wydruku może również wiązać się z niską jakością, a w efekcie krótką trwałością, jednak istnieje możliwość skorzystania z dodatkowych usług, które wydłużą żywotność wydruku formatowego. Pomocne jest m.in. laminowanie, które skutecznie chroni reklamę zewnętrzną przed szkodliwym działaniem czynników atmosferycznych. Przedsiębiorcy dla których liczy się ekologia mogą również dopłacić do solwentu eko i postawić na reklamę przyjazną dla środowiska. Warto pamiętać, że na rynku są dostępne coraz to nowsze techniki druku, które dają klientom szeroki wybór, ale też możliwość wybrania dobrych jakościowo produktów.

Różnorodność

Wielu osobom druk wielkoformatowy kojarzy się z ogromnymi plakatami i foliami umieszczanymi na billboardach. Warto pamiętać, że może on być wykonywany na różnego rodzaju materiałach. Dość popularne są także folie naklejane na szyby czy siatki wieszane na płotach. Dostępne nowoczesne technologie sprawiają, że druk wielkoformatowy może być wykonywany zarówno na pleksi, płytach PCV i wielu innych materiałach.

Różnorodność druku wielkoformatowego dotyczy również sposobu zainstalowania gotowego produktu. Wśród najpopularniejszych rozwiązań znajdują się także reklamy na samochodach oraz totemy reklamowe. Co więcej, odpowiednie zaprojektowanie i przygotowanie kampanii reklamowej pozwalają łączyć je w kilka elementów – bilbordy, z reklamą na samochodzie czy na płocie.

Widoczność

Jak sama nazwa wskazuje, druk wielkoformatowy jest duży. To największa jego zaleta – pozwala uzyskać efekt widoczności każdej reklamy już z daleka. Billboardy oczywiście zwracają uwagę, jednak odpowiednio przygotowana folia na szybę również może zostać zauważona przez przechodniów. Sam rozmiar banera jest ważny, jednak równie istotny jest projekt – właściwie umieszczona nazwa firmy czy też jej logo na wysokości nie tylko ułatwiają poznanie marki, ale też np. ułatwiają potencjalnym klientom dotrzeć do celu.

Wszystkie wspomniane cechy druku wielkoformatowego sprawiają, że może być on wykorzystywany nie tylko w kampaniach marketingowych. Dość często jest on również używany jako element kampanii informacyjnych czy społecznych. Duża widoczność, trwałość i różnorodność form pozwalają bowiem wykorzystać go w różnych punktach, nawet tych trudno dostępnych. Jako ciekawostkę warto wspomnieć, że druk wielkoformatowy cieszy się również popularnością w branży malarskiej i fotograficznej – może być bowiem wykorzystywany do reprodukcji dzieł bądź zdjęć podczas organizowanych wystaw.