17 stycznia, 2023

Zalety druku wielkoformatowego

Jak wyeksponować swoją ofertę lub powiadomić klientów o premierze produktu lub pojawienia się nowej linii? W tej roli znakomicie sprawdza się druk wielkoformatowy wykorzystywany przy wielu okazjach, a także z użyciem zróżnicowanych materiałów oraz rodzajów płaszczyzn. Duża powierzchnia to również większe pole manewru dla projektantów graficznych, którzy mają do zagospodarowania więcej przestrzeni niż w przypadku np. klasycznej ulotki. Poznaj zalety druku wielkoformatowego i dowiedz się, jak możesz wykorzystać to rozwiązanie w swoim biznesie.

Metody druku wielkoformatowego

Istnieje kilka technologii wykorzystywanych do wykonywania druku wielkoformatowego. Z naszego doświadczenia wiemy, że najlepszymi metodami są: technika solwentowa, sublimacyjna oraz UV. Na czym polegają?

  • Technika solwentowa
    Polega na zadrukowaniu dużych powierzchni z wykorzystaniem tuszu sporządzanego na bazie składników organicznych. Jest to ekologiczna alternatywa dla druku atramentowego. Uzyskane z jej pomocą wydruki cechują się wysoką odpornością na działanie wysokich temperatur oraz czynników atmosferycznych.
  • Technika sublimacyjna
    Do wykonania nadruku wykorzystuje się zjawisko sublimacji, czyli przejścia ciała stałego w gazowy z pominięciem stanu ciekłego. Do tego typu druku wykorzystuje się papier transferowy z nałożoną grafiką. Następnie, pod wpływem wysokiej temperatury wytworzonej przez prasę, cząsteczki barwników wtłaczane są w formie gazowej w materiał, który zostaje zadrukowany.
  • Technika UV
    Innowacyjna, nowoczesna, a przy tym bardzo efektowna technika drukowania. Wykorzystuje się do niej tusz w formie płynnej, bazujący na technologii polimerowej, który jest poddawany działaniu światła UV. W ten sposób zostaje utwardzony i utrwalony na powierzchni docelowej.

Druk wielkoformatowy – jakie może przybierać formy?

Kiedy mówimy o druku wielkoformatowym – jakie dokładnie formy mamy wówczas na myśli? W pierwszej kolejności pomyślimy zapewne o billboardach, jednak to nie wszystko. Duży format reklamowy to również:

  • plakaty,
  • rollupy,
  • banery,
  • logotypy,
  • standy reklamowe.

Niezależnie od formy, ich zadanie jest bardzo proste – zainteresować i przyciągnąć uwagę patrzących na tak przygotowaną reklamę drukowaną osób. Rozwiązanie to spełnia swoją funkcję zarówno na standach targowych, w czasie rozmaitych wydarzeń branżowych, konferencji, w punktach handlowych, a także bezpośrednio w obiekcie lub na terenie siedziby przedsiębiorstwa.

Zalety druku wielkoformatowego

Jak już wspomnieliśmy, drukowane reklamy w większym formacie znakomicie sprawdzają się wszędzie tam, gdzie potrzebujemy zaakcentować obecność firmy, zilustrować ofertę, czy też przyciągnąć uwagę. Druk wielkoformatowy spełnia swoje zadanie znakomicie, ponieważ nadrukowane elementy są widoczne nawet z większego dystansu. Dzięki niemu reklama zyskuje na swojej skuteczności, stając się przy tym jeszcze bardziej efektywna, ponieważ trafia do jeszcze większej liczby potencjalnych klientów bądź kontrahentów.

Jednak nie tylko zwiększenie skuteczności reklamy jest zaletą wykorzystywania druku wielkoformatowego. Techniki, z których korzystamy w Grupie Luxpol pozwalają na uzyskanie doskonałej jakości wydruku przy równoczesnej wysokiej trwałości i odporności na działanie czynników zewnętrznych. Nasze reklamy nie blakną, nie wykruszają się – intensywność barw oraz wysoka jakość pozostaje ta sama przez długie lata. Co więcej, nowoczesne techniki druku umożliwiają uzyskanie wiernego odwzorowania odcieni kolorów, a nawet pewnych wypukłości w przypadku druku UV.

Ostatnią zaletą, o jakiej nie należy zapominać, jest wpływ na środowisko. Stosowane przez Grupę Luxpol techniki drukowania są nowoczesne i zaprojektowane w taki sposób, aby korzystać wyłącznie z ekologicznych składników. Organiczne tusze oraz światło UV pozwalają nam na przygotowywanie druku wielkoformatowego w sposób kompletnie niezagrażający środowisku.