23 czerwca, 2021

Druk UV – poznaj najważniejsze zalety tej metody zadrukowywania

Każdy nośnik reklamy powinien się charakteryzować z jednej strony wysoką estetyką, a z drugiej trwałością. Dzięki połączeniu tych cech możemy sobie zagwarantować, że kampania promocyjna z wykorzystaniem na przykład bannerów, balonów pneumatycznych czy nawet samochodów firmowych będzie skuteczna w długim okresie. Podstawą jest tutaj wybranie odpowiedniej metody zadrukowywania materiałów, na których planujemy umieścić reklamę. Spośród wielu dostępnych technologii na szczególną uwagę zasługuje druk UV. Poznaj najważniejsze zalety tej metody i dowiedz się, dlaczego Grupa Luxpol rekomenduje ją swoim klientom.

Uniwersalność

Druk UV znakomicie sprawdza się do znakowania wszelkich materiałów wykorzystywanych w działaniach marketingowych firm. Ta technologia może być użyta do naniesienia treści reklamowej m.in. na:

  • szkło,
  • PVC spienione,
  • płyty z polipropylenu,
  • płyty meblowe,
  • płyty wiórowe i OSB,
  • drewno,
  • płyty warstwowe,
  • tekturę,
  • aluminium,
  • ceramikę (na przykład kafelki)
  • płyty TU-BOND,
  • papier,
  • baner,
  • kolorową folię samoprzylepną,
  • skaj,
  • dermę,
  • len,
  • płótno canvas

Tym samym technologia druku UV może zostać zastosowana przy okazji produkowania zarówno samodzielnych nośników reklamy, jak i kompletnych systemów, na przykład wystawienniczych. Świetnie sprawdza się do ozdabiania mebli biurowych, dzięki czemu możemy stworzyć bardzo efektowne wnętrze siedziby firmy i tym samym promować markę przedsiębiorstwa zarówno wśród pracowników, jak i klientów.

Nie ma również problemu z tym, aby zastosować druk UV na mobilnych nośnikach reklamy, takich jak chociażby samochody (a konkretnie ich szyby) czy bannery – tutaj ujawni się kolejna zaleta tej technologii druku, czyli trwałość i odporność na warunki atmosferyczne, o czym więcej piszemy w kolejnym akapicie.

To warto wiedzieć

Druk UV idealnie nadaje się do zadrukowywania przedmiotów o nieregularnych kształtach. Mogą to być na przykład różnego rodzaju gadżety reklamowe przeznaczone do rozdawania klientom podczas targów czy innych imprez promocyjnych.

Bardzo wysoka trwałość

Wiele firm inwestujących w nośniki reklamy czy elementy wizerunkowe, zwłaszcza te wykorzystywane na zewnątrz budynków, obawia się, że po kilku miesiącach mogą one być kompletnie nieczytelne. Te wątpliwości są uzasadnione, ponieważ standardowe metody nadruku nie gwarantują pełnej odporności na takie czynniki środowiskowe, jak chociażby promieniowanie UV, niskie i wysokie temperatury, deszcz czy silnie zanieczyszczone powietrze.

Chcąc uniknąć konieczności regularnego wymieniania np. banerów czy szyldów reklamowych dobrze będzie od razu postawić na druk UV. Jego odporność na trudne warunki atmosferyczne jest znacznie większa, niż ma to miejsce w przypadku np. druku solwentowego czy nawet lateksowego.

Tajemnica tkwi w znacznej twardości wykonanego nadruku. Jest on więc nie tylko odporny na czynniki środowiskowe, ale również na różnego rodzaju uszkodzenia mechaniczne, jak zadrapania, zarysowania, ścieranie etc.

To jest ważne!

Druk UV nie wymaga dodatkowego zabezpieczenia ani lakierem, ani laminatem ochronnym. Przekłada się to na niższy koszt, a przede wszystkim szybsze tempo produkcji materiałów reklamowych.

Bardzo dobra jakość nadruku i precyzyjne odwzorowanie kolorów

Często jest tak, że klienci oczekują od nas profesjonalnych, fachowych porad w zakresie wyboru konkretnej technologii nadruku. Gdy wiemy, że kluczowym kryterium dla klienta jest świetne odwzorowanie kolorów, czytelność oraz atrakcyjność nośnika reklamy, to rekomendujemy właśnie druk UV.

Daje nam on dostęp do pełnej przestrzeni barwnej CMYK (jako pierwszą warstwę nadruku możemy zastosować biel), dzięki czemu nie ma żadnych problemów z tym, aby perfekcyjnie odwzorować projekt graficzny na nośniku. Jest to szczególnie ważne w sytuacji, gdy marka chce mieć pewność, że jej logo po wydrukowaniu będzie idealnie takie, jak wynika to z koncepcji graficznej przedstawionej w księdze znaku.

Krótki czas realizacji

Nie ma firmy, która zlecając produkcję materiałów reklamowych nie oczekiwałaby możliwie jak najszybszego dostarczenia produktów potrzebnych do kampanii marketingowej. Gdy liczy się czas warto postawić właśnie na druk UV, który charakteryzuje się ważną zaletą praktyczną: nie wymaga żadnej dodatkowej obróbki.

Pisząc prościej: zadrukowany przy użyciu tej technologii nośnik jest od razu gotowy do użytku. Nie trzeba czekać, aż nadruk wyschnie, pomijamy również etap wspomnianych wcześniej zabezpieczeń. To znacząco skraca czas produkcji, a tym samym umożliwia firmom zamówienie nośników reklamy nawet „za pięć dwunasta”.

Znasz już najważniejsze zalety druku UV. Czas najwyższy sprawdzić tę technikę nadruku w realnych warunkach. Jeśli właśnie planujesz kampanię marketingową z wykorzystaniem nośników reklamy, to skontaktuj się z Grupą Luxpol i zapytaj o dostępne opcje zastosowania druku UV. Korzystamy z najnowocześniejszych urządzeń drukujących, co gwarantuje Ci najwyższą jakość wykonania oraz krótkie terminy realizacji.