23 czerwca, 2021

Drukarnia wielkoformatowa – czego powinieneś od niej oczekiwać?

Trudno byłoby sobie wyobrazić kompleksową strategię marketingową bez zewnętrznych nośników reklamy – takich jak ulotki, balony, bannery, plakaty, chwieje, roll-upy czy standy POS. Choć wiele firm skupia się dziś na promocji online, to jednak chcąc pozyskać klienta na lokalnym rynku zawsze warto zainwestować także w narzędzia outdoorowe. Ich skuteczność jest ściśle uzależniona od kreatywności projektu graficznego oraz wysokiej jakości wykonania, którą powinna zapewnić wybrana drukarnia wielkoformatowa. Dostęp do takich usług jest bardzo szeroki, co nie oznacza, że wybór konkretnej drukarni powinien być kwestią przypadku (lub najniższej ceny). Sprawdź, czego masz prawo oczekiwać od profesjonalnej drukarni wielkoformatowej, z którą planujesz nawiązać współpracę.

Bardzo szeroka oferta

Drukarnia wielkoformatowa powinna zagwarantować Ci możliwość zrealizowania praktycznie dowolnego projektu niezbędnego do przeprowadzenia zaplanowanej kampanii marketingowej. Jeśli np. wiesz, że w ramach najbliższej akcji promocyjnej zamierzasz reklamować swoją markę biznesową z wykorzystaniem balonów pneumatycznych oraz drobnych gadżetów reklamowych, to dobrze byłoby móc zamówić usługę drukarską w jednej firmie. Dzięki temu oszczędzasz mnóstwo czasu, ale i pieniędzy, ponieważ w takiej sytuacji zyskujesz solidne podstawy do negocjowania ceny.

Wybierając drukarnię wielkoformatową zwróć więc uwagę na to, czy oferuje ona wydruki na wszelkich nośnikach – nie tylko tych największych, ale również drobnych. Nie jest to wcale takie oczywiste, ponieważ wiele drukarni specjalizuje się w realizacji wyłącznie konkretnych zleceń, nie mogąc sobie pozwolić na inwestycję w osobne parki maszynowe przystosowane do zadrukowywania skrajnie różnych produktów.

Różne techniki drukarskie

Koniecznie zwróć uwagę na to, czy wstępnie wybrana drukarnia wielkoformatowa nie narzuca swoim klientom tylko jednej techniki drukarskiej – na przykład sitodruku. Choć jest to rozwiązanie uniwersalne i powszechnie wykorzystywane przy produkcji nośników reklamy, to jednak nie zawsze będzie optymalnym wyborem.

Im więcej technik drukarskich oferuje dana drukarnia wielkoformatowa, tym większa szansa na to, że zarekomenduje Ci ona konkretne rozwiązanie dostosowane do charakteru kampanii, a przede wszystkim specyfiki nośnika.

Przykładowo: jeśli informujesz drukarnię, że chcesz wykorzystać zamówiony banner na powietrzu, gdzie będzie narażony na działanie skrajnie niekorzystnych czynników środowiskowych (zanieczyszczenie, deszcz, promieniowanie słoneczne, gwałtowne wahania temperatur), to profesjonaliści powinni polecić Ci wybranie druku UV lub dodatkowego zabezpieczenia w formie np. laminatu.

Krótkie terminy realizacji

To jasne, że zlecając wykonanie wydruków na potrzeby kampanii marketingowej nie możesz sobie pozwolić na to, aby czekać na realizację tygodniami. Musisz przecież mieć te nośniki, aby móc planować dalsze działania, m.in. ich lokalizację (która zwykle wymaga uzgodnienia z lokalnymi służbami).

Dlatego ważnym kryterium wyboru drukarni wielkoformatowej są zaoferowane przez nią terminy realizacji. Jeśli są one bardzo odległe, to być może drukarnia nie dysponuje wystarczającym zapleczem maszynowym lub ludzkim?

Kompleksowa obsługa

Przyznasz, że sytuacja, w której musisz zlecić produkcję nośnika reklamy firmie A, a następnie jeszcze naniesienie na niego nadruku firmie B, jest mało komfortowa – i to pisząc oględnie. Dużo korzystniej z punktu widzenia przedsiębiorcy jest nawiązać współpracę z taką drukarnią wielkoformatową, która zrealizuje zlecenie kompleksowo, dając Ci przy tym szeroki wybór opcji.

Spójrz, jak to robimy w Grupie Luxpol. Nasi klienci mogą dosłownie przebierać w nośnikach reklamy, które zostaną przez nas zadrukowane oraz dostarczone pod wskazany adres. Wymieńmy tutaj tylko:

  • reklamy pneumatyczne (np. balony, bramy, słupy, ekrany, chwieje czy namioty),
  • reklamy stałociśnieniowe (np. słupy, bramy, namioty czy meble),
  • reklamy latające (kule, sterowce),
  • produkty flagowe,
  • balony reklamowe,
  • standy POS,
  • systemy wystawiennicze,
  • druk wielkoformatowy (w tym banery frontlit laminowany czy powlekany, baner blockout, siatka laminowana B1, folia przeźroczysta czy folia wylewana na samochody),
  • druk płaski UV.

Wysoka jakość świadczonych usług

Oczywiście trudno jest ją zweryfikować tylko na podstawie przykładowych realizacji. Dlatego dobrze będzie kierować się tutaj opiniami innych klientów, którzy rekomendują daną drukarnię wielkoformatową. Sprawdź również portfolio klientów drukarni – widząc w nim znane przedsiębiorstwa możesz być spokojny o jakość świadczonych usług.

Jeśli chcesz mieć pewność, że wybrana drukarnia wielkoformatowa spełni wszystkie te kryteria, to już teraz zapraszamy Cię do współpracy z Grupą Luxpol. W naszej ofercie znajdziesz nie tylko usługi drukarskie, ale też szeroki wybór skutecznych nośników reklamy, które pomogą Ci zwiększyć zasięg i rozpoznawalność marki przedsiębiorstwa.