28 lipca, 2020

Druk wielkoformatowy: co warto o nim wiedzieć?

Druk wielkoformatowy: co warto o nim wiedzieć?

Żaden przedsiębiorca nie powinien mieć wątpliwości, że reklama jest najważniejszym elementem promocji biznesu. Pozwala dotrzeć do grupy docelowej marki czy produktu, zaprezentować się potencjalnym klientom, zaistnieć w branży oraz zbudować rozpoznawalność, co jest bezcennym osiągnięciem. Wiadomo natomiast, że wiele zależy tutaj od rodzaju i jakości samej reklamy. Nie chcąc bawić się w półśrodki, warto postawić na rozwiązania o gwarantowanej skuteczności. Zaliczymy do nich reklamy wyprodukowane przy pomocy druku wielkoformatowego. Czym właściwie jest ten rodzaj druku? Co go charakteryzuje? Jakie są największe zalety reklamy wielkoformatowej i kiedy warto w nią zainwestować? Przeczytaj nasz poradnik i poznaj odpowiedzi na te pytania.

Druk wielkoformatowy, czyli?

Jak sama nazwa wskazuje, jest to technika umożliwiająca nam zadrukowywanie bardzo dużych powierzchni, dzięki czemu pozwala produkować reklamy wielkoformatowe. Każdy choć raz w życiu zetknął się z taką reklamą. Najczęściej stosuje się je na billboardach, ale też na ścianach budynków czy innych konstrukcjach – tutaj szczególnie popularne są reklamy wielkoformatowe nadrukowane na tzw. siatce mesh, która przepuszcza promienie słoneczne, dzięki czemu reklama może być zamontowana na elewacji z oknami.

Do wykonania reklamy wielkoformatowej wykorzystuje się różne techniki druku. Zdecydowanie najczęściej jest to druk solwentowy. Ta technika zasadniczo różni się od pozostałych tym, że stosuje się tutaj atramenty pigmentowe na bazie rozpuszczalników, a nie atramenty wodne. To oczywiście przekłada się na znakomitą trwałość reklamy i predysponuje druk wielkoformatowy solwentowy do wykonywania wszelkich nośników przeznaczonych do eskpozycji na zewnątrz budynków.

Nadruk wykonany techniką solwentową dodatkowo pokrywa się laminatem, dzięki czemu reklama jest całkowicie odporna na promieniowanie słoneczne, deszcz i inne warunki atmosferyczne). Druk solwentowy jest najlepszym wyborem w relacji ceny do jakości, gwarantując wieloletnie zachowanie oryginalnych kolorów, co jest szczególnie ważne w przypadku reklam wizerunkowych – np. banerów znakujących siedzibę przedsiębiorstwa.

Technika solwentowa najlepiej sprawdza się w produkcji reklam wielkoformatowych na laminacie, siatce laminowanej, papierze billboardowym, folii okiennej, imitacji płótna, folii wylewanej czy folii monomerycznej. Jak widać, zastosowanie tego rozwiązania jest niezwykle szerokie, co też stanowi jeden z powodów, dla których druk wielkoformatowy w technice solwentowej zyskał tak ogromną popularność.

Dlaczego warto zainwestować w reklamę wielkoformatową?

Najważniejszym powodem jest jej skuteczność. Działa tutaj prosta zasada: coś, co jest duże, łatwiej rzuca się w oczy. Spróbuj sobie wyobrazić, że spacerujesz ulicami swojego miasta i nagle zauważasz ogromną reklamę pokrywającą całą elewację budynku. Niezależnie od tego, co się na niej znajduje, z pewnością zapoznasz się z jej treścią.

Z drugiej strony jest mało prawdopodobne, abyś zatrzymał się przy słupie ogłoszeniowym, na którym ktoś przykleił niewielką reklamę w formacie np. A4. Jej projekt musiałby być wybitny, aby Cię zaangażować i wręcz zmusić do zapamiętania przekazu marketingowego.

Reklamy wielkoformatowe wykonane w technice druku solwentowego są również bardzo trwałe. Tym samym inwestując w ten nośnik promocji marki możesz mieć pewność, że będzie on przynosić wymierne korzyści wizerunkowe dziś, za miesiąc, za pół roku czy rok – oczywiście w zależności od planu kampanii reklamowej.

Kolejną zaletą reklam wielkoformatowych jest to, że robią naprawdę – nomen omen – duże wrażenie na potencjalnych klientach. Taka reklama, niezależnie od tego, gdzie ją umieścimy, świadczy o sporym potencjale biznesowym marki, choć przecież wcale nie musi być bardzo droga. Wprost przeciwnie – zamawiając ją w sprawdzonej drukarni wielkoformatowej możesz często skorzystać z np. usługi bezpłatnego wykonania projektu reklamy oraz bardzo korzystnej ceny produkcji nośnika.

Zwróć również uwagę na fakt, iż do kategorii reklamy wielkoformatowej możemy zaliczyć np. oklejenie samochodów firmowych i tym samym umieszczenie na nich elementów identyfikacji wizualnej marki. Pozwala to budować atrakcyjny wizerunek przedsiębiorstwa i zwiększać jego rozpoznawalność oraz docierać także do tych klientów, którzy dokonują spontanicznych decyzji zakupowych zachęceni do nich reklamą.

Zamów druk wielkoformatowy klasy premium

O tym, czy reklama wielkoformatowa rzeczywiście przyniesie spodziewane korzyści, w dużej mierze decyduje jakość jej wykonania. Nie wierz w to, że każda drukarnia poradzi sobie z realizacją Twojego zlecenia tak samo dobrze. Tutaj ogromne znaczenie ma klasa użytych maszyn drukarskich, atramentów, przygotowanie projektu do druku i wiele innych elementów, za które bezpośrednio odpowiada drukarnia. Lepiej więc zaufaj profesjonalistom z 25-letnim doświadczeniem w branży i wybierz Grupę Luxpol.

Oferujemy druk wielkoformatowy w technologii solwentowej, sublimacyjnej i UV, gwarantując krótkie terminy realizacji, perfekcyjne odwzorowanie barw oraz trwałość nadruku, jakiej oczekujesz. Skontaktuj się z nami i poproś o niezobowiązującą wycenę.