25 sierpnia, 2021

Praktyczne zastosowanie druku UV, czyli kiedy warto postawić na tę technologię?

Nie będzie wielką przesadą, gdy napiszemy, że druk UV zrewolucjonizował branżę producentów ogólnie pojętych materiałów marketingowych. Dzięki tej technologii mamy znacznie większe możliwości w zakresie tworzenia nośników reklamy, które z jednej strony są bardzo atrakcyjne dla odbiorców, a z drugiej mogą „pracować” na rzecz promowanej marki latami. Zastosowanie druku UV jest bardzo szerokie i dziś tę technologię wykorzystuje się do produkcji najróżniejszych przedmiotów przydatnych w kampanii marketingowej. Kilkoma typowymi przykładami dzielimy się z Tobą w naszym poradniku.

W ramach przypomnienia – czym jest druk UV?

Druk UV to rodzaj druku cyfrowego, który charakteryzuje się bardzo wysoką precyzją, dokładnością oraz trwałością. W dużym uproszczeniu można napisać, że stosujemy tutaj farby utrwalane promieniami UV, dzięki czemu zadrukowana powierzchnia jest odporna na działanie niekorzystnych czynników środowiskowych, w tym warunków atmosferycznych.

Ważną cechą druku UV jest to, że umożliwia on wykonanie tzw. poddruku, co z kolei przekłada się na uzyskanie efektu idealnego odwzorowania barw bez względu na to, jaki jest kolor samego podłoża. Co istotne, technologia ta pozwala nam na druk w kolorze białym. Wykonany nadruk jest estetyczny, perfekcyjnie odwzorowany w stosunku do projektu bazowego oraz – co w tym przypadku najważniejsze – trwały.

Przykłady zastosowania druku UV. Sprawdź, kiedy warto sięgnąć po tę technologię

Nie wspomnieliśmy o jeszcze jednej, bardzo ważnej zalecie druku UV. Chodzi o uniwersalność tej technologii. Pomimo nieco wyższej ceny wykonania nadruku coraz więcej przedsiębiorców decyduje się właśnie na to rozwiązanie, ponieważ zdaje sobie sprawę z jego kluczowych zalet. Mamy tutaj na myśli trwałość, precyzję oraz idealne odwzorowanie kolorów – szczególnie ta ostatnia kwestia ma duże znaczenie z punktu widzenia kreowania wizerunku marki oraz zwiększania jej świadomości w grupie docelowej (poprzez właśnie np. kolorystykę).

Poniżej wymieniamy i omawiamy przykłady zastosowań druku UV w działaniach marketingowych różnych firm, zarówno małych biznesów rywalizujących o klienta lokalnego, jak i marek mających globalne ambicje.

Szyldy

Druk UV jest wręcz idealną technologią nadruku do produkcji szyldów, które z założenia są narażone na działanie niekorzystnych czynników atmosferycznych. Dzięki zastosowaniu tej metody możemy mieć pewność, że treść marketingowa umieszczona na szyldzie pozostanie atrakcyjna i przede wszystkim czytelna dla odbiorców w długim okresie.

Logo, hasło czy inne elementy wizerunkowe będą prezentować się dobrze nawet po latach, niezależnie od tego, czy szyld będzie wystawiony na bezpośrednie działanie deszczu, słońca, niskich i wysokich temperatur, smogu etc. Jeśli zatem potrzebujesz szyldu do sklepu czy biura, to zamów jego wykonanie z wykorzystaniem druku UV.

Tablice

Tablice reklamowe czy informacyjne, w szczególności te przeznaczone do montażu na zewnątrz budynku, także powinny być wykonane metodą druku UV. Mają tutaj zastosowanie dokładnie te same właściwości tej technologii, co w przypadku szyldu. Także nie musisz się martwić o trwałość treści i jej czytelność. Raz wykonana tablica będzie promować Twój biznes przez długi czas, bez konieczności jej regularnego odnawiania.

Gadżety reklamowe

Druk UV jest coraz częściej wykorzystywany do produkcji różnego rodzaju gadżetów reklamowych, szczególnie tych, które z założenia mają być intensywnie użytkowane przez obdarowane nimi osoby. Możemy tutaj podać przykład pendrive’ów, długopisów czy powerbanków. W tym przypadku główną korzyścią jest fakt, iż zadrukowana powierzchnia charakteryzuje się odpornością na ścieranie. W efekcie elementy informacyjne i wizerunkowe pozostaną czytelne dla użytkownika przez długi czas, a nawet przez cały okres korzystania z gadżetu.

Reklama outdoorowa

Coraz więcej przedsiębiorców zamawiających reklamy outdoorowe decyduje się na zastosowanie druku UV. Jest to pochodna tego, że ta technologia gwarantuje pełną odporność na czynniki, które w przypadku innych metod mogą szybko spowodować np. blaknięcie treści. Druk UV świetnie sprawdza się do produkcji bannerów, siatek, ale także reklam umieszczanych na pojazdach – samochodach firmowych, autobusach, tramwajach etc.

Przedmioty okolicznościowe

Mamy tutaj na myśli różnego rodzaju upominki dla klientów, pracowników, kluczowych kontrahentów, wręczane na przykład z okazji jubileuszu czy podpisania ważnej umowy. Zwykle są to przedmioty wysokiej klasy, cenne, robiące doskonałe wrażenie na obdarowanej osobie, stąd wymagające zastosowania odpowiedniej metody znakowania. Druk UV sprawdza się tutaj idealnie, zapewniając m.in. perfekcyjne odwzorowanie barw, precyzję oraz trwałość.

Jeśli potrzebujesz tych lub dowolnych innych nośników reklamy wykonanych z wykorzystaniem technologii druku UV, to już teraz skontaktuj się z Grupą Luxpol. Przygotujemy dla Ciebie indywidualną, niezobowiązującą ofertę realizacji.