24 maja, 2021

Druk na balonach lateksowych – wszystko, co musisz wiedzieć

Balon lateksowy bez nadruku jest zwykłą zabawką, ale w momencie, gdy umieścimy na nim elementy identyfikacji wizualnej marki, stanie się skutecznym nośnikiem reklamy. Ta mała zmiana decyduje o walorach marketingowych balonu, dlatego zamawiając gadżety z myślą o np. akcji promocyjnej podczas jakiegoś wydarzenia warto szczególną uwagę zwrócić właśnie na kwestię znakowania. Co trzeba wiedzieć o druku na balonach lateksowych? Przygotowaliśmy dla Ciebie kompleksowy poradnik.

Najlepsza metoda znakowania? Sitodruk!

Sitodruk jest najczęściej wykorzystywaną metodą znakowania balonów reklamowych. Do najważniejszych zalet zaliczymy tutaj:

  • trwałość – naniesione elementy identyfikujące markę będą doskonale widoczne w długim okresie użytkowania balonu, co pozwala zamówić większą liczbę gadżetów za jednym razem i rozdawać je klientom przez wiele miesięcy;
  • odporność na uszkodzenia – sitodruk polega na wtłoczeniu odpowiedniego barwnika w materiał, z jakiego wykonano balon reklamowy, co eliminuje ryzyko, że elementy identyfikacji wizualnej marki przestaną być widoczne z powodu np. zadrapania czy płowienia;
  • duża żywotność koloru – to kluczowa zaleta w sytuacji, gdy planujemy wyeksponować balony na świeżym powietrzu, gdzie będą narażone na promieniowanie słoneczne czy inne niekorzystne zjawiska atmosferyczne;
  • krótki czas realizacji – sitodruk idealnie sprawdza się do masowego znakowania balonów lateksowych, więc niezależnie od tego, jak duże będzie Twoje zamówienie, gwarantujemy Ci bardzo szybką realizację (zwykle od 5 do 8 dni roboczych),
  • szeroki wybór wariantów kolorystycznych – co pozwala dopasować wygląd balonów reklamowych do konkretnej marki, jej pozycji rynkowej, grupy docelowej oraz kreowanego wizerunku.

Atrakcyjny projekt to podstawa

Skuteczność marketingowa balonów lateksowych z nadrukiem jest ściśle uzależniona od ich estetyki. Największy wpływ na to ma oczywiście projekt graficzny, który zostanie naniesiony na powierzchnię balonu. Warto tutaj zadbać zarówno o atrakcyjny design, jak i czytelność. Pamiętajmy, że po nadmuchaniu grafika znacząco się powiększy i może dojść do sytuacji, w której obdarowany klient będzie mieć problem z szybkim zorientowaniem się, jaka marka jest promowana na balonie.

Zawsze zalecamy, aby w miarę możliwości postawić na prostotę i sugestywność. Im mniej elementów graficznych i barw, tym czytelniejszy będzie nadruk na balonie lateksowym. Bardzo dobrym pomysłem może być więc po prostu umieszczenie na nim logotypu marki i sloganu czy jakiegoś kreatywnego hasła reklamowego nawiązującego do okoliczności, w jakich rozdajemy balony (np. odwołującego się do jubileuszu marki, święta, wydarzenia branżowego etc.).

Rada

Nie zapominamy również o estetycznym zestawieniu koloru bazowego balonu z kolorystyką elementów graficznych. Najlepiej będzie tutaj zajrzeć do księgi znaku marki – powinna się w niej znaleźć informacja na temat dopuszczalnych barw tła, na którym można umieścić logotyp.

Zamawiając balony lateksowe z nadrukiem w Grupie Luxpol nie musisz się martwić o końcowy efekt. Oferujemy największy na polskim rynku wybór wariantów kolorystycznych – łącznie jest to ponad 60 różnych odcieni. Pogrupowaliśmy je na trzy kategorie:

1. Pastel.
2. Metalik.
3. Crystal.

Tak szeroki wybór pozwala perfekcyjnie dopasować kolorystykę balonów reklamowych do charakteru Twojej marki, tym samym potęgując korzystny efekt wizerunkowy kampanii promocyjnej z wykorzystaniem tych gadżetów.

Dlaczego warto zadbać o odpowiedni nadruk na balonach lateksowych?

Choć same balony lateksowe nie są specjalnie wyszukanymi gadżetami reklamowymi, to nie możemy bagatelizować ich wpływu na postrzeganie promowanej marki. Decydując się na wykorzystanie ich w kampanii marketingowej trzeba myśleć o tym, jak obdarowani klienci będą widzieć naszą firmę przez pryzmat balonów. Jeśli prezentują się one mało efektownie, naniesiony nadruk jest ledwo widoczny, nieczytelny czy częściowo zniekształcony, to taka promocja nie przyniesie spodziewanych efektów – a wręcz może zaszkodzić marce.

Dlatego nie ma tutaj miejsca na eksperymenty jakościowe. Nadruk musi być wykonany zgodnie ze sztuką, z wykorzystaniem najlepszej dostępnej metody, czyli w tym przypadku sitodruku oraz z użyciem odpowiednich kolorów. Całość ma wyglądać estetycznie i stawiać promowaną markę w dobrym świetle, uatrakcyjniając jej wizerunek w oczach klientów.

Warto również pamiętać o tym, że nie jesteśmy w stanie określić tego, jak długo klient będzie mieć kontakt z wręczonym mu balonikiem – przez kilka godzin, a może dni? Zamiast zgadywać lepiej jest od razu zadbać o bardzo wysoką jakość nadruku, dzięki czemu elementy identyfikacji wizualnej marki będą czytelne i atrakcyjne w całym okresie użytkowania balonu.

Balony lateksowe z nadrukiem zamówisz w Grupie Luxpol. Oferujemy kompleksową realizację zamówienia niezależnie od wielkości, gwarantując przy tym bardzo atrakcyjne ceny i krótkie terminy. Skontaktuj się z nami i zapytaj o indywidualną ofertę dla Ciebie.