5 października, 2021

Producent materiałów POS – ważny partner Twojego biznesu

Nie ma sukcesu biznesowego bez skutecznej reklamy. Choć może się to wydawać nieco wyświechtanym frazesem, to na współczesnym, bardzo konkurencyjnym rynku naprawdę trudno byłoby rywalizować o klientów bez wsparcia marketingowego. Firmy mają dziś ogromny wybór narzędzi reklamy, dlatego nie warto się ograniczać wyłącznie do promowania marki w Internecie. Szczególnie dotyczy to tych przedsiębiorstw, których model biznesowy zakłada sprzedaż bezpośrednią. W przypadku takich firm idealnymi nośnikami reklamy są szeroko pojęte materiały POS. Producentem takich materiałów jest Grupa Luxpol, a w naszym poradniku przybliżamy Ci funkcję oraz najważniejsze zalety omawianych nośników.

Czym dokładnie są materiały POS?

Materiały POS (czyli point-of-sale) to nic innego, jak materiały reklamowe, których zadaniem jest wsparcie sprzedaży bezpośredniej. Z założenia wykorzystuje się je wszędzie tam, gdzie po produkty marki sięgają klienci detaliczni, czyli np. w sklepach, dyskontach, marketach etc.

Dzięki materiałom POS produkty marki są dużo lepiej widoczne dla kupujących i wyróżniają się na tle produktów konkurencji. Jest to ogromna zaleta w dobie dobrobytu, czyli dużej dostępności różnego rodzaju dóbr. Idąc do sklepu i szukając np. ketchupu możemy dosłownie przebierać w produktach i często o wyborze konkretnego z nich decyduje albo najlepsza cena, albo inne czynniki. I właśnie na tym drugim aspekcie skupia się kampania z wykorzystaniem materiałów POS.

Warto natomiast podkreślić, że materiały POS to nie tylko elementy wyróżniające konkretne produkty. Do tej kategorii zaliczamy również wszelkie nośniki promujące markę przedsiębiorstwa, jak chociażby stoiska z ulotkami, folderami reklamowymi, katalogami etc. Takie materiały POS wspierają kampanię merchandisingu.

Popularne rodzaje materiałów POS

Materiały POS to bardzo obszerna grupa produktów, które można podzielić ze względu na miejsce oraz okoliczności ekspozycji. Poniżej wymieniamy i krótko opisujemy te, które są najczęściej stosowane w działaniach marketingowych firm:

  • Materiały reklamowe – czyli wszystko to, przy pomocy czego kierujemy konkretny komunikat marketingowy do klienta, jak chociażby ulotki, plakaty, broszury, katalogi, foldery.
  • Materiały umieszczane w okolicy lady – są to chociażby popularne standy czy dyspensery, najczęściej znajdujące się właśnie w pobliżu lady/kasy, aby „na ostatniej prostej” zachęcić jeszcze klienta do zakupu wysokomarżowych produktów.
  • Materiały sufitowe – są to różnego rodzaju hangery czy flagi, które mocuje się do sufitu i zawiesza na takiej wysokości, aby umieszczona na nich treść była doskonale widoczna dla potencjalnych klientów. Materiały sufitowe pełnią kluczową funkcję w kampanii marketingowej organizowanej w punktach sprzedaży bezpośredniej.
  • Materiały podłogowe – czyli wszystkie nośniki, które umieszcza się na podłodze, jak roll-upy, potykacze, stoiska, kioski etc. Takie materiały POS znajdują zastosowanie nie tylko w sklepach, ale też w obiektach konferencyjnych i szkoleniowych, a także w siedzibach firm.
  • Materiały POS umieszczane na półkach – tę grupę materiałów tworzą wszelkie nośniki, których celem jest przykucie uwagi kupującego i skłonienie go do tego, aby wrzucił zauważony produkt do koszyka. Są to m.in. wobblery czy shelfstoppery, na których standardowo umieszcza się np. informację o obniżce ceny, promocji typu 1+1 gratis itd.

Jak widać wybór materiałów POS jest naprawdę szeroki, dlatego warto wziąć je pod uwagę na etapie planowania kampanii marketingowej, szczególnie przewidzianej do zorganizowania w tych miejscach, w których marka może zaoferować swoje produkty bezpośrednim kupującym.

Materiały POS nie tylko znacząco poprawiają widoczność produktów, ale też wspierają markę wizerunkowo, zwiększając szansę na to, że konsumenci dobrze ją zapamiętają i będą ją uwzględniać przy podejmowaniu kolejnych decyzji zakupowych.

Wybierz sprawdzonego producenta materiałów POS

Grupa Luxpol ma wieloletnie doświadczenie w produkcji materiałów POS oraz innych nośników reklamy, zarówno wewnętrznej, jak i zewnętrznej. Jesteśmy jedną z najlepiej ocenianych drukarni wielkoformatowych, obsługujemy klientów z dowolnej branży, bez względu na wielkość firmy i stopień zaawansowania planowanej kampanii.

Jako producent materiałów POS zapewniamy bardzo atrakcyjne ceny (nie ponosisz kosztu pośrednika) oraz krótkie terminy realizacji. Jesteśmy w stanie przygotować materiały według wzorca, jak i na indywidualne zamówienie klienta – zapytaj nas o szczegóły.

Jeśli więc szukasz producenta materiałów POS, z którym będziesz mógł nawiązać długofalową, korzystną dla obu stron relację biznesową, to już teraz zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z Grupą Luxpol. Opisz nam swoje potrzeby, a my przygotujemy dla Ciebie indywidualną, niezobowiązującą ofertę.